czwartek, 5 grudnia 2013

Mikołajowe ciasteczka!

    Dzisiaj Mikołajki! Byliście grzeczni? Były prezenty czy rózga ?:) Ja swoim prezentem pochwale się w najbliższym czasie, ale przyznam że od rana przyniósł mi wiele radości i śmiechu :)
Jak co roku na Mikołajki mam po jakimś drobiazgu dla rodziców i rodzeństwa, no i męża;) W tym roku doszli też teściowie. Wszyscy dostali ode mnie trochę słodkości, w tym taką oto puszeczkę!






Od razu po otwarciu czuć niesamowity zapach kakao, cynamonu i pierników. Puszeczka wypełniona jest mojej roboty kruchymi ciasteczkami, korzennymi i kakaowymi! 


Co najbardziej w nich lubię? Zapach i smak zbliżających się świąt, oraz to że łatwo i szybko można je zrobić! Oto przepis:


Składniki (na ok.50-60 ciastek)

- 2 szklanki mąki pszennej,
- 3/4 szklanki cukru,
- 2 zółtka,
- 200 g zimnej margaryny,
- 3 lub 4 łyżeczki przyprawy korzennej do pierników  (lub kakao dla kakaowych ciastek)

Ze składników ugniatamy ciasto, następnie wałkujemy je i wycinamy ciasteczka. Układamy na posmarowanej tłuszczem blaszce i wkładamy do nagrzanego piernika. Ja piekłam w temperaturze 180 C, około 8-10 min. Po wyjęciu z piekarnika czekamy kilka minut na wystygnięcie:)! Ciastka smakowałyby również świetnie polane czekoladą.


Smacznego!

A jeśli Mikołaj do Was nie dotarł, sami sobie go zafundujcie, np. takimi ciasteczkami;)

Pozdrawiam,
Madzia

4 komentarze:

  1. za piernikami szczerze nie przepadam ale kruche ciasteczka to już co innego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach robienie pierników :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm .. ale mi ochoty narobiłaś na te ciasteczka :D Chyba czas ruszyć na zakupy i do kuchni :D

    OdpowiedzUsuń

Odwiedzam każdego kto zostawia komentarz! Staram się rewanżować tym samym:)